فردا (۲۵ اردیبهشت) یارانه این دهک‌ها واریز می‌شود | مبلغ یارانه چقدر است؟ منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار باشید | قیمت دلار چقدر کاهش خواهد یافت؟ پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سطوح حمایتی نماد‌ها منجی شاخص کل می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کف شیرین خرید رسید جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، سطح زیر کشت هندوانه بذری در خراسان‌رضوی است ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ سریA چند؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنعانی: وزارت حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی دو روی یک سکه‌اند پیش ثبت‌نام اینترنتی توزیع لاستیک به زودی آغاز می‌شود قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۴ بنگاه املاک از ابتدای سال در مشهد | در ادامه بازرسی‌ها ۲ بنگاه املاک پلمب شد آخرین خبر درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش در اردبیل آغاز مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی از امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول قیمت رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزام نیست قیمت ارز‌های مبادله‌ای در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سکه یک کانال عقب نشینی کرد | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | هایما در آستانه ۲ میلیاردی شدن (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با چقدر نقدینگی می‌توانیم در بولوار امام‌خمینی(ره) مشهد، خانه اجاره کنیم؟ اینفوگرافی | کدام استان‌ها رکورددار چک برگشتی هستند؟ آیا تابستان امسال با کمبود برق مواجهیم؟
سرخط خبرها

ترخیص ٤٠٠٠ دستگاه خودرو وارداتی | تویوتا، نیسان و هیوندای وارد کشور می‌شوند

  • کد خبر: ۱۶۸۸۴۸
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
ترخیص ٤٠٠٠ دستگاه خودرو وارداتی | تویوتا، نیسان و هیوندای وارد کشور می‌شوند
سرپرست سازمان توسعه تجارت از ترخیص ٤٠٠٠ دستگاه از خودرو‌های ثبت سفارش شده وارداتی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ضیغمی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بخش مهمی از این خودرو‌ها از خانواده چانگان است. با توجه به دشواری ایجاد برخی هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های مختلف و نهایی شدن ابلاغیه‌های گمرکی، قدری فرایند ترخیص طولانی شد، اما با رسیدن به یک هماهنگی مناسب، پیش بینی می‌کنیم که از این پس سرعت واردات خودرو به کشور افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ شرکت توانسته‌اند فرایند ثبت سفارش خودرو را نهایی کنند، توضیح داد: طبق براورد‌های صورت گرفته، به زودی خودرو زوتی نیز وارد گمرکات کشور شده و ترخیص خواهد شد و همچنین تعدادی هیوندای النترا نیز در مراحل پایانی ترخیص قرار دارند.

به گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت، این خودرو‌ها بنا نیست ارز نیمایی دریافت کنند و نیاز آن‌ها از طریق ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود که این فرایند به سود صادرکننده و واردکننده خواهد بود. تاکنون تعدادی از این شرکت‌ها فرایند تامین ارز خود را نهایی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها نیز پیگیر نهایی شدن آن هستند. وزارت صمت به سهم خود تلاش کرده هماهنگی‌های لازم را برای سرعت گرفتن این فرایند نهایی کند.

ضیغمی درباره پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی نیز این طور گفت که پس از نهایی شدن قیمت این خودرو‌ها از سوی سازمان حمایت و شورای رقابت، خودرو‌های وارداتی ترخیص شده و در زمان تحویل مشکلی برای پلاک گذاری نخواهند داشت.

وی درباره دیگر خودرو‌هایی که به بازار ایران وارد خواهند شد نیز تشریح کرد: با توجه به اینکه فرایند مذاکره و پیگیری شرکت‌ها ادامه دارد، قطعا فهرست خودرو‌های وارداتی نیز تغییر خواهد کرد، اما تاکنون دو شرکت توانسته‌اند برای واردات تویوتا مدارک خود را ارائه کنند. از سوی دیگر ٥٠٠٠ دستگاه نیسان نیز ثبت سفارش شده است. مدل‌هایی از ماشین‌های کره‌ای مانند هیوندای نیز به بازار وارد خواهد شد و همچنین پیگیری شرکت‌ها برای واردات خودرو‌های اروپایی نیز ادامه دارد.

به گفته ضیغمی، وزارت صمت در این فرایند خود واردکننده یا مجری واردات خودرو نیست، اما تلاش کرده که با هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف و تسهیل در تغییر قوانین لازم، شرایط را برای سرعت گرفتن واردات خودرو فراهم کند و این امیدواری وجود دارد که پس از تحویل خودرو‌ها در گام اول، واردات خودرو در فاز‌های جدید نیز به مرحله اجرا برسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->